Kolejne hobby horses, świnkowe domki i breyer Ideal.

 Zachwyt nad maszyną do szycia trwa dalej. 

 

Uszyłam jeszcze dwa małe (A4) hobby horses - cremello oraz brudnego kasztanka z nowego szablonu. Ten ostatni otrzymał także delikatną jabłkowitość. Przyznaję, że do ciemnego pyska pasowały mi bardziej klasyczne maści - ciemny kasztan albo gniady - ale staram się "dobić" kłębek cienkiej wełny w kolorze złamanej bieli.






Poza tym postanowiłam wykorzystać ostatnie dni lata na zaopatrzenie się w zapasowe domki dla świnek. Wcześniej zamawiałam tunele i tym podobne twory od pewnej pani, jednak ostatnio wybitnie nie szło nam dogadywanie się co do szczegółów. Wzięłam więc sprawy w swoje ręce, zamówiłam materiały, a wygooglanie tutorialu na youtubie "jak uszyć tunel dla świnki" zajęło mi jakieś 15 sekund. Korzystałam z tego filmiku - klik!

Tunel #1 - jakiś taki oklapły, szwy w cały świat, ale trzyma się!


 

Twór przeszedł Krówkową kontrolę jakości:





Run!

 

Tunel #2 - użyłam podwójnej warswy watoliny, żeby był grubszy i sztywniejszy.


 

Tunele #3 i #4 -  zmodyfikowałam lekko wymiary i proces szycia i przyznam, że jestem bardzo zadowolona z tego jak wyszły :D


***

Ze spraw typowo końsko-modelarskich - ostatnio przyjechał do mnie model. Zawsze mi się podobał, jednak był wycofany od tak dawna, że nawet nie brałam pod uwagę możliwości zdobycia go. Był bowiem produkowany w latach 2004-2007, a wtedy nie było Monocerusa i zdobycie figurki Breyer wcale nie było takie proste jak dzisiaj. A że się pojawił - i za cenę jak na ten stan i wiek nad wyraz przystępną - to przyjachał.

Breyer Traditional 1200 - Ideal, Oldenburg Stallion

 Mold nr 579 dłuta Susan Carlton Sifton "Show Jumper".

Zanim przejdę do samego modelu - trochę na temat sportretowanego konia.

Ideal (z niemiecką wymową: i-di-al), koń oldenburski z niemieckiej hodowli został wybrany jako ogier, który miał pomóc w rozwijaniu hodowli koni gorącokrwistych w USA.

(Jak? Przez kogo dokładnie? Nie wiem. Tłumaczę wyrywkowo opis z tyłu pudełka, na koniec podrzucę jeszcze linki do anglojęzycznych stronek).

W każdym razie, można powiedzieć, że mu się to udało, bo dał prawie 500 (!) źrebaków, z czego sporo odnosiło sukcesy we wszelkich możliwych dyscyplinach jeździeckich. Poza cechami fizycznymi, dzieciaki dziedziczyły także przyjazny charakter i chęć do współpracy.

Breyer "uchwycił" Ideala z roku 1996, gdy ten był siwy jabłkowity. Później wysiwiał całkowicie, przeobrażając się w takiego śnieżnobiałego rumaka.

Ideal w 2009 (źródło zdjęcia)
 

źródło      
 

źródło

 

 Źródła:

http://www.horsetackreview.com/article-display/1186.html

https://www.stallionguide.ca/stallions/ideal.php 

Przejdźmy do modelu. 

Co by tu napisać... Figurka przedstawia konia w galopie. Poza wersją z rozwianą grzywą i ogonem dostępne były modele z przyciętą grzywą z warkoczykami po prawej stronie szyi i mniej rozwichrzonym ogonem, jak np. Flexible czy Cedric:

https://www.identifyyourbreyer.com/images/1722a.jpg
Flexible

 

Oraz 1 model (w sensie, jedna wyprodukowana sztuka) z ogonem pożyczonym od innego moldu.

https://www.identifyyourbreyer.com/Images3/2019-25.jpg

Moim zdaniem rozwiany długi włos najlepiej pasuje do moldu, wersja z np. koreczkami/warkoczykami wydaje się łysa i jakaś taka... bardziej plastikowa.


 Jeśli chodzi o rzeźbę, mogę przyczepić się jedynie do specyficznego pyska - długiego, szerokiego, z lekko asymetrycznymi chrapami. Poza tym - moje niewprawione oko nie widzi niczego rażąco niepoprawnego. Odsyłam do opisu Dorotheah, która na czterokopytnych zna się z pewnością lepiej ode mnie: klik!

Jeśli chodzi o maść, uwagę zwraca piętno rasowe na zadku.

Króciutka lista paleń z obrazkami: klik!

Z tego co udało mi się wyczytać, od 2007 wypalanie lub wymrażanie znaków zaliczano do znęcania się nad zwierzętami, niemniej oburzyło to część hodowców (tradycja? olewanie istnienia zakończeń nerwowych?) i chociażby w Janowie dalej znakowano tamtejsze konie. Bez znieczulenia, bo po co. Najbardziej nowoczesnym i humanitarnym sposobem jest czipowanie.

 Nie jestem wprawdzie pewna, jak to wygląda u koni - ale miałam okazję wiele, wiele razy widzieć czipowanie psów czy kotów. Miejsce podania znieczulane jest miejscowo jakimś magicznym specyfikiem, urządzenie raz-dwa ładuje się pod skórę, często bez kompletnie żadnej reakcji zwierzęcia. Sprawdza się oczywiście (przed zabiegiem i po umieszczeniu), czy czip da się zczytać i czy wszystko z nim w porządku. W dzisiejszych czasach nie wyobrażam sobie innego sposobu znakowania, a już na pewno nie piętnowania zwierząt na żywca - zwolennikom tej metody z przyjemnością osobiście przyłożę rozgrzany pręt w goły pośladek.

 Dobra, koniec dygresji ;) malowanie modelu mnie zadowala, choć nie jest idealne (fajne byłoby np. bardziej szczegółowe oko, czy kopyta), najbardziej zastanawia mnie sens istnienia kropeczek. 

I tu kolejna dygresja - zawsze myślałam, że konie siwieją wg schematu maść bazowa->siwy jabłkowity->mlecznobiały->hreczka "na starość". Poszperałam więc w internetach i wychodzi na to, że mam nieco nieaktualne informacje i konie siwieją "jak chcą". (klik - wątek na revolcie o hreczce)












***

Na koniec dwa artystyczne ujęcia. No dobra, jedno artystyczne i jedno mierne, ale we wrzosach. Uwielbiam wrzosy. Uwielbiam jesień!



***

Tyle na dzisiaj.

Miłego dnia!


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

xxx

Komentarze

  1. Tunele dla świnek są kozak! Oby posłużyły jak najdłużej bo gryzonie mają dar szybkiej rozruby...
    Ciemny hobby horse jest bardzo urokliwy, gratuluje zakupu maszyny tak swoją drogą :D!
    Model wygląda naprawdę ciekawie. Jakoś tak wcześniej go nie spotkałam. Jego płaskie chrapki troszkę bolą >.<.
    Co do znakowania - podzielam twoje zdanie czipowanie jest o wiele lepsze. Przede wszystkim bezpieczniejsze, mniej stresujące i nawet szybsze. Może dla niektórych palenia są "ładniejsze" jednak ważniejsze jest zwierzę, nie estetyka.
    Wzajemnie miłego dnia i pozdrawiam ^^!

    P.S. Ujęcie we wrzosach jest śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz :D pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz