Schleich - ogier hanowerski nr 13649

Dzisiaj krótki opis znanego, troszkę już starego modelu szlajsia.
Schleich Hanoverian stallion, model nr 13649, intorduced in 2009, sculptor unknown.
Ten model zapoczątkował moje zbieractwo (znaczy, nie ten konkretny, bo mojego pierwszego modelu już u mnie nie ma, ale wiecie, o co chodzi).
Urzekł mnie swoją pozą - najprostszą z możliwych. Spokojnie stojący model sprawdza się zarówno do robienia rzędów, jak i do scenek (których, jak wiadomo, robię od huku 😉).

Rzeźba i wykonanie
 Nie bardzo mam się do czego przyczepić, poza tym, że model przywodzi na myśl bardziej konia szkółkowego niż sportowego hanowera. Brakuje strzałek, kasztanów i rowu podszczękowego. Cała reszta jest na swoim miejscu. Na uwagę zasługują widoczne pasemka w grzywie i ogonie, bez efektu "gluta"; oraz rzadko spotykane podkowy. Mięśnie i ścięgna widoczne, ale nie przesadzone.
Malowanie
Model jest pocieniowany, tylko czy rozjaśnienie nie powinno być na słabiźnie i za przednia nogą, a nie na brzuchu?
Gniada maść ma lekko błotnisty odcień. Odmiany na czterech nogach i głowie zdecydowanie nie wyglądają jak prawdziwe, ale to można łatwo naprawić 😇. Oczy to "czarne dziury", ale nabłyszczone, podobnie jak chrapy.
Farba miejscami wyjeżdża poza swój prawowity obszar.
***

Miłego dnia!


Komentarze