07.10.2018 - Tutorial - jak wyproflować derkę wzdłuż grzbietu?


Sezon na derki powoli się rozkręca. Mam nadzieję, że te wskazówki okażą się przydatne i czytelne (wybaczcie zdjęcia robione w nocy).


Potrzebne materiały:
- kawałek materiału, który nie będzie się pruł - na przykład polar albo filc. W moim przypadku jest to ściereczka do kurzu, ze względu na fajny wzór ;-)
- nożyczki
- igła i nitka
- długopis albo kreda
- opcjonalnie szpileczki
Wycinamy prostokąt wielkości naszej przyszłej derki, przykładając materiał do modelu. Robimy rozcięcie do kłębu.

Nakrywamy model materiałem "na lewą stronę"
Przeszczypujemy materiał tuż przy grzbiecie, i zaznaczamy linię zgięcia długopisem albo kredą. Możemy przytrzymać materiał szpilkami.
Powinniśmy otrzymać coś takiego:
Przycinamy materiał po zaznaczonej linii.
Zszywamy rozcięcie.
Odwracamy derkę, delikatnie wygładzamy szwy.

Teraz wystarczy dociąć krawędzie, zamocować pasy, lamówki i takie tam. 
Prawda, że proste? ;-P

Miłej niedzieli!

Komentarze

  1. Wielkie dzięki za ten post, na pewno skorzystam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak próbowałam, ale mi nie wychodzi cx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj dalej, w końcu coś z tego wyjść musi ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Czy to ten moment, w którym wielki leń zrobi derkę dla Secreta? Dziękuję za post. Wydaje mi się, że będzie to wielki przełom w moim życiu, chyba że... nie. Pozdrawiam i liczę na więcej takich tutoriali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, i dziękuję za miły komentarz. Prawdopodobnie kiedyś się zbiorę i pokażę inne przydatne triki.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Powracam do tego postu, aby oświadczyć, iż zmobilizowałam się na tyle, aby zrobić derkę. Jestem zachwycona i od momentu robienia wcześniej wspomnianej rzeczy wychwalam Cię pod niebiosa. Dziękuję za tak cudowny tutorial jeszcze raz! Pozdrawiam i Wesołych Świąt już niedługo!
    PS.Liczę, że zaglądasz do starszych postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie miło mi to czytać :-D Bardzo się cieszę, że tutorial okazał się przydatny.
      Dziękuję za życzenia :-) Pozdrawiam i również życzę wesołych świąt!

      Usuń
  5. Ocaliłaś mnie, ale tu akurat z czaprakiem 😊. Dzięki wielkie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz